tisdag 3 mars 2015

SERIER SOM DU INTE VISSTE DU BEHÖVDE

















Eftersom ja nu har typ legat på rygg i en vecka så har jag blivit lite av ett proffs på att nosa upp nya serier att kika på när man inte har så mycket annat för sig än att glo på tv och spela Harpan på mobilen. Och jag har ju upptäckt att svt är guld på serier. Hata den kanalen förut, men nu alltså är den den vettigaste kanalen. Ja troligtvis att det är åldern som kommit och slagit lite vett i mig, men jag blir förvånad iallafall. 


  • Först så har vi ju jordskott. Svensk, lite sci fi och ruskigt spännande. Jag gillar den alltså och just nu undrar jag om det kan hända att det är en av de blå som är lite mer indragen en han utger sig från att vara. Har ni inte sett så skynda att se igen de tre, tror jag, avsnitten som har varit på svtplay. 


  • True Detective är nytt för mig, men vad jag förstått ett tag så är den riktigt populär. Amerikansk, polistema, möjligtvis lite religiöst eller vodoo tema på mordet och inte så mycket action precis utan mycket mer drama. Jag gillart, men är du inte intresserad av människor och dess natur så kanske den är för seg för dej. Går på tisdagar på teven, men ja kikar bara på play och idag kommer avsnitt tre. Äntligen.


  • Engelska lantbygds mordstället nummer ett Midsummer har fått konkurrens av Grantchester och den är så mycket bättre. Utspelar sig på 1950 talet, lite yngre huvudrollsinnehavare och sådär härligt spännande. Hittills har det gått fyra avsnitt. Trevlig miljö och bilder är det med så inget kan ju liksom gå fel då.


  • Och så är Arne Dahl tillbaka igen, härligt. Svenk polisserie/film om A-gruppen som kommer tillbaka igen, lite nya ansikten och mycket spänning. Tre avsnitt har gått, men dom hör ihop två och två. Så på söndag så går sista delen i andra filmen så att säga om jag fattat rätt. Jag fascineras av Kerstin Holms (Malin Arvidsson) übersnygga hår och tränade kropp och att Paul Hjelm (Shanti Roney) är lite sådär snygg på ett sånt där sätt att man inte riktigt kan förklara det. 




Checka nu in dessa så ni inte missar något för tusan. Vem vill liksom ha en fritid när man kan kolla på serier hela livet? 




ajöken på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar