onsdag 7 januari 2015

KLÄNNINGSLÄNGDER & SNÖYRA







Alltså det där med klänningar är ju något jag verkligen gillar. Dock är jag så irriterad på att dom verkar bara bli kortare och kortare. Och jag hade verkligen trott att det hade med att jag kanske är lite to big för dom så att säga, men när jag hör det från andra människor med så är det kanske så att klädindustrin har medvetet tagit bort tio centimeter för att tjäna in multum. På en klänning gör det väl varken till eller från, men tänk vad pengar dom sparar in på tusentals. Klart man kan välja längre längder, men det ska väl finnas någon gyllene medelväg mellan askort och knälångt? Eller är det jag som hackar upp mig på skit saker och skulle bekymra min hjärna med lite mer seriösare saker som världsekonomin, fred och dödliga sjukdomar. Som tur vill dom nog inte ha mig i deras rescue team eftersom jag suger på allt som kan möjligtvis behövas till dessa viktiga saker då jag inte ens klarar av att lösa min egen ekonomi, är egentligen inte en trevlig person utan stör mig på extremt många och jag är inte ett medicinskt geni för den delen heller,  har knappt varit sjuk så man kan inte gå på erfarenheter där heller så jag kan fortsätta att undra över oväsentligheter.  Tack och lov.


Idag snöar det och jag cyklade till jobbet trots att jag intalade mig själv att jag förtjänade att ta bilen idag. Ibland är det så jag blir rörd till tårar av stolthet till mig själv. Var visserligen en smärre kamp på liv och död när jag cykla hem med spårig snö och ögon som inte såg något av alla små snöflingor. 




Kram



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar