söndag 4 januari 2015

IMORGON ALLTSÅ....




Imorgon börjar allvaret igen. Ska bli så skönt. Jag har lagt på mig tillräckligt mycket för att mina byxor blivit alldeles för osköna. Det får man väl ändå ge jeans cred för att de verkligen säger till när det går utför, går liksom inte att lura dom. Så för er, precis som jag, gillar allt det där som är hopplöst svårt att inte gilla rekommenderar jag att ni slänger era tights (hemska saker som lurar dig alltför länge) och sätter på er jeans. Helst då de utan något som helst stretch i. Det kan visserligen vara en kamp på liv och död att få på sig dom, men de är stenhårda på varje onödig kalori som kommer in och jag antar att de är värda allt slit och svett. Skulle de vara en människogestalt hade de troligtvis varit en väldigt arg och konsekvent militärgubbe som skriker hemska ord när man bara försöker att "unna"sig något gott i soffan. Förresten är det typ omöjligt att sitta ner bekämt i soffan utan att knäppa upp knapparna om man inte vill riskera att spränga iväg knapparna på oskyldiga förbipasserande eller teven. Hur jobbigt hade inte det varit att förklara för försäkringsmänniskorna. Och räknas det in på drulle? Att man ätit way to much onyttigt på lovet att knapparna på jeansen sprängdes? Vad vet jag, det är kanske bland top tio på olyckshändelser runt jul. 

Just det ja, off topic igen då. Imorgon blir det jobb och cykeln ska fram. Sadeln är bland det värsta jag haft, men orkar inte gå in i garaget och fixa verktyg utan jag föredrar att lida i fyrtio minuter. Känner att jag prioriterar så fel i livet. Växlarna suger och däcken behöver pumpas, men annars kommer jag troligtvis skratta hela vägen till jobbet klockan halv fem på morgonen. Ser redan framemot det. Jippi! 


Hitta iallafall denna fin fina korgen på cykelaffären.se som man sätter i fram på cykeln dock ihop med en frampakethållare (aldrig hört ordet förut) och hur cool är den inte och praktisk?! Och cykelväskan i blommigt som bara är sådär söt att man dör. På sidan av den finns krokar som man hänger på pakethållaren och bra bikar iväg. Väldigt smidigt. Har fått för mig att jag ska försöka att inte ta bilen mer än nödvändigt. Alltså bara till ridskolan och annat som sträcker sig längre bort än Karlsborgsgränser. Allt annat borde ju gå. Eller? Barnen kan ju cykla och har man cykelvagn så funkar det ju om man måste frakta hem tunga saker. Kanske borde jag sätta ett stopp att jag inte får tanka för mer än hundra kronor i veckan eller är det mycket? Skit samma, jag försöker så länge det går och går det inte så går det inte. Ungefär samma sak som att man ger upp. Fasiken, jag ger ge upp innan jag ens hunnit påbörja. Låter precis som jag. 

















dessa hittar du här





Hoppas ni får en bra start på sista ledighetsveckan och tänk på mig när ni ligger där i era sköna sängar och bara myser ner er att jag frös troligtvis ihjäl på morgonen. Och hur ska jag klara att gå upp klockan fyra när jag inte stigit upp tidigare än tio de mesta dagarna? Får återkomma med svaret på den frågan.



ha de

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar