lördag 26 april 2014

SÅ TRILLA MAN DIT IGEN






Det var ju så att någon höll hårt i cashen tills dagen innan lön och handlade de två sakerna som hon behövde minst, men tydligen aldrig kan få nog av. Nej. det var verkligen inte en praktisk men ack så ful blender som jag kan mixa mig en massa nyttiga smoothies. Inte heller var det ett prenumeration på en ekologsk matkasse. Jag förstog ju att det skulle vara era förstahands val eller kanske de enda valen, men tyvärr så måste jag svika era så ädla tankesätt om mig. Visst är jag med och stöttar Naturskyddsföreningen i kampen om att värna våran miljö och Amnestys kamp om mänskliga rättigheter och köper ekologiskt så långt det går, kör alltid min tvätt på eko trots att det tar evigheter längre tid än den vanliga och jag naturgödslar min jord, men seriöst vem handlar något så tråkigt när det finns två saker som heter klänningar och skor. Jag menar, bara ordet skor får hjärtat att slå lite snabbare. Och jag har läst att det är bra att hjärtat får jobba lite så då passa jag på att ta två par när jag ändå hörde att det var för en god sak så att säga. För att jag ska få leva några år längre. För att hjärtat ska må himla bra. Bara därför. Definitivt bara därför. Så jag bara snodde stilen rakt av på modellen ovanför och jag hoppas innerligt att jag är minst lika snygg. Kan man möjligtvis stämma annars? Eller har det inte riktigt kommit till Sverige än? Det där med att skylla andra på sina usla självbehärskningar? ja ja det kommer inom sinomtid och någon måste ju vara först. Jag har ett antal stämningar liggandes här som typ coca cola, människan som uppfann mjölkchokladen, vitt formbröd och smör. Jag tänker rikta in mig på tillverkarna då vissa har dött av förklarliga skäl. Annars hade jag liksom slängt av mig kavajen, kavlat upp ärmarna och gett dom en riktigt jäkla fight.  Dock slipper jag det nu och så tycker jag att våld inte löser så mycket. 



Kramars

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar