torsdag 12 september 2013





Grå betong, grå sten och vitt är en kombination jag gillar. Därför ska jag satsa på den som en röd tråd genom trädgården. Så bort med allt puttinuttgulligt daltande med växter här och där. Bort med allt och skapa en helhet som håller och ser prydligt ut. Nu ska trädgården spärras av för de fyrbenta små trollen så vi kan reparera gräsmattan. Sen kan det var en ide att få Smilla att sluta och jaga runt hela tiden. Men det krävs en hel del jobb och beslutsamhet. Två saker som jag är värdelös på.

Idag har en lista skrivits för att försöka göra klart alla dessa projekt. Målning, snickerier och mycket rensande på tomten. Jag har verkligen inte prioriterat städning, men ibland ger man bara upp för det ser  ju likadant ut om en vecka. Barn är gulliga små varelser, men inte särskilt ordningsamma. Iallafall inte här hos oss. Och jag ska sluta lata mig och ta tag i min kalkstens läggning. 




Godnatt nu alla fina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar