måndag 12 augusti 2013







Så firade vi våran Myra igår och hon blev så nöjd med allt. Dock kunde väl gästarna ätit upp all fika. Och när jag på kvällen gick igenom bilderna från dagen så upptäcker jag (ok det kom inte som en överraskning) att kameran lägger på minst sju kilo på alla kort. För inte en chans att jag ser ut så in real så att säga. Jag har ju verkligen inte sånna där armar eller dubbelhakor, inte en chans. 

Nu är det sista veckan med kiosken och allt ska styras upp. Tidningarna uppsagda och ska rapporteras. Det ska städas. Tömmas. Stängas igen. Och framförallt slutas ätas glass i tid och otid. Känns befriande på alla sätt och vis. Nästa vecka blir det cykel till jobbet och normal kost. Ska bli så skönt. Och om inte den där vågen rapporterar minst ett kilos avdrag första veckan så åker den till något otrevligt ställe där inga vågar vill va. Är det liksom inte sant att jag tappat något så kan det väl inte skada att han drar en vit lögn bara för att göra mig glad, eller hur? Jag har alltid sagt att en vt lögn har aldrig skadat någon. Tycker väl ändå att jag förtjänar en tillbaks. 




kram på er

2 kommentarer:

  1. Fina, vet du vad? Jag tror du ser toppen ut, med eller utan extrakilon och det är inte ens en halvvit lögn från min sida, men jag förstår längtan efter att äta nyttigt och röra på sig - det är lite som att pyssla om sig själv...kram

    SvaraRadera
  2. Hej Sandra! Tack för dina fina ord hos mig, de värmer . Mycket fina bilder här o så vacker tidlös klänning. Kram Elizabetth

    SvaraRadera