måndag 5 augusti 2013



Min lilla söta lillebror är inne i två faser i livet; trotset och legobyggandet. Den ena är mindre kul än den andra. 


Igår tog jag ett avgörande beslut om att ta bort nästan hela min trädgård och till min egen förskräckelse ....så gräsmatta. Så många gånger som jag fördömt folk med bara gräsmatteträdgårdar. Och nu står jag där själv. Livet äro förunderligt. 

Det är inte det att det är en massa jobb för landena sköter sig själva i stort sett utan det är för att jag inte tycker att det blir som jag tänkt. Jag hatar min trädgård på sommaren. Allt bara växer här och där, eller inget alls vilket betyder ingen ordning alls. Så nu ska allt bort. Helst syrener och allt, men eftersom dom är helt undebara på försommaren så får dom dispans. Bort med gångar, häckar och murar. Bort med mitt livsverk. 

Känns faktisk både sorgligt och skönt att komma till den slutsatsen, men så nödvändigt. Nu vill jag koncentrera mig på innergården, köksträdgården, uteplatserna och det blivande orangeriet. Göra klart allt som jag vill ha det utan några kompromisser. Spara till den där ultimat snygga utemöbeln (där kanske jag tog i en smula. Spara klarar jag aldrig. Får tänka om där.) Kan gå hur som helst.




Kram på er

2 kommentarer:

  1. Har försökt att kommentera här förut utan att lyckas, eller? Men vilka fina bilder du tar!!! Och vilken trädgård du verkar ha!
    Kram Ida
    http://hasselqvist.blogg.se/

    SvaraRadera
  2. Tack Ida! Kul att du titta in :)

    Kram kram

    SvaraRadera