söndag 4 augusti 2013










Jag gillar verkligen min innergård på bilder, men in real life u know är det verkligen inte samma känsla. Och det känns som jag aldrig kommer att kunna komma till den dagen då jag får sätta första spadtaget på den resterande gräsmattan där. Så mycket annat som ska klaffa. Hatar att man måste planera allt. Jag är mer en "bäst jag gör det nu annars kommer jag aldrig görat" människa. Och står det en massa om och måsten framför så struntar jag i det direkt. Det är egentligen otroligt att jag någonsin fått något gjort för jag är så bekväm och lat av mig. Nu ska jag försöka att skärpa mig. 


Jag ska kanske sopa den där gången som jag jordat ner för snart en vecka sen. Jag ska kanske bygga det där satans bordet som jag har samlat ihop delar till. Jag ska kanske göra klart det där landet i hörnet. Jag ska kanske så himla verkligen klippa klart gräset. Jag ska nog kanske, troligtvis vattna mina döende pioner. Och så kanske jag ska ta och köpa lite nya blommor till krukorna utanför lusthuset så folk slipper se de där stackars ynkliga, halvdöda blommorna. Och kanske det mest troliga att jag ska göra är att inte göra alla dessa saker utan fortfarande gå att fundera på att jag bara kanske måste göra dom. Sådan energislöseri på andra vettiga tankar... eller kanske inte?!


Men vet ni vad som jag definitivt inte ska göra ikväll iallafall? Jag ska då verkligen inte sätta på mig ett par snajsiga jeans och trä på de där apsnygga skorna och mest definitiva är att jag inte ska stå och våndas över vad i helsike jag ska ha för tröja till och inte då heller sätta mig på altantrappan med solen i ögonen och en kall breezer i handen och nynna till låtar av Norlie & KKV tillsammans med mina bröder. 


För jag sitter här vid datorn och känner hela kroppen spritta av äventyr och frustration. Försöker att skissa lite, men inser att det bara blir kladd. Sätter på de deppigaste låtarna jag vet för att sjunka ner pulsen och komma till ro, men när ideerna hoppar sig och planerna spräcks så tar det tid att komma rätt, men snart så.



Kram

2 kommentarer:

  1. Vilken miljö!!!
    Kram Ida
    http://hasselqvist.blogg.se/

    SvaraRadera
  2. Supertack! Men som sagt det ser så mycket bättre ut på kort hihi!
    Då kan man ju skärma bort allt det där fula.

    Kram

    SvaraRadera