fredag 16 augusti 2013



Jag har tydligen grävt färdigt tycker min skottkärra då den också bestämde sig för att ge upp. Nu är det den tredje skottkärran på två veckor och jag känner att turen är inte på min sida. Inte på min sida alls. Nästan så jag känner mig motarbetad från högre makter. Jag har nog syndat en gång för mycket och mest troligtvis sällan bett om syndernas förlåtelse. Men det ska bli bättring om nu bara dom här skottkärrorna gör sitt jobb. Annars går jag och gräver ner mig och kommer aldrig be om nån jäkla förlåtelse. Känner att jag är en aningens frustrerad, men bara en aningens, en aniningens lite. 





Innan den gav upp så hann jag ju gräva bort all gräsmatta så nu återstår bortfraktning av ett antal kärror jord. Har hunnit med tre, men det är ju en spott i havet typ. Mycket kvar, men det blir ju lite framsteg iallafall. Imorgon kommer grävmaskinen för att gräva bort min gamla "rosenträdgård" och förberedelserna börjar inför att gjuta en betongplatta till en uteplats. Så det går framåt, men sakta sakta. 





Idag har jag plockat sten, burit virke, kantklippt och suttit alldeles för länge vid datorn. Så nu ska jag bara kika in lite nyheter på hm att frestas av ( dock råder köpstopp där) och sen så ska jag bege mig ut i regnet och plocka in möbler i lekstugan som barnen än en gång glömt av. 




Ha en fin kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar