torsdag 28 mars 2013



Nu tar jag det lite chill på morgonen med lugn musik från Melissa Horn och försöker ladda med positiv energi. Sista jobbdagen för denna veckan och det känns faktiskt rätt skönt. Är ganska trött så en extra sovmorgonen är gudars så välkommet. 

Igår gjorde jag mina räkningar och förundrades som vanligt hur jag lyckas att ha så dålig koll. Ekonomi är nog inte min bästa sida... än. Det finns ju roligare saker än att gå och hålla in på slantarna. Nää, här har ni en impulsiv människa som går efter hjärtat snarare än ekonomin och då blir det lite fattigt vid vissa perioder och man får leta långt ner i frysen för att se om man hittar nåt att tillaga, men då får man ju frysen tom så det är ju inte negativt. Och nu råkar det vara så att mina barn älskar nudlar. Så att äta det flera dagar i rad skulle inte ses som ett misslyckande från deras sida. De skulle vara överlyckliga. Och havregrynsgröt det är både nyttigt och gott. Mjölk och sylt går definitivt att utesluta. Smörgåsar och pålägg är ju sjukt onyttigt så det behövs inte. Vatten dricker vi alltid till maten. Nu är det ju vår så bilen känns så onödig, fram med cyklarna bara. Fredagsmys med en massa socker har ju aldrig varit bra utan fram med hälsosammare alternativ som till exempel morötter. Och det har vi massor i stallet. Vilka dunderbra spartips jag har gett mig själv här nu så jag kan nog allt köpa mina Minnetonkas som jag längtat så efter. 




ha de fint allihopa


kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar