torsdag 10 maj 2012

skolavslutningskläder del 1


Nu har jag spånat in skolavslutnings kläderna ordentligt och tänkte att jag skulle ge lite av mina guldkorn. Börjar först med Zara och jag blev verkligen inte besviken på utbudet. Det ända jag inte hitta var ett par snygga pjucks som killarna också kunde tänka sig att ha på sig. Annars fanns det ju fräscha skor, men storebror tycker inte alltid som jag när det gäller skor.

Den stickade tröjan har knappar i mitten av ryggen hela vägen ner finfint som en fin detalj. Klänningen är så fin och jag vill ha en till mig med, men jag är ju inte så liten tyvärr att jag kan klämma mig i barnkläder. Skjortan till killarna är enkel och skitsnygg och toppa det med cardiganen till så blir det perfekt. Shortsena fall jag direkt för, de är ett måste i sommar. Grabbarna får givetvis likadan kläder för det tycker jag är så gulligt. Bäst att passa på innan de vägrar.

Ikväll ska jag spåna in hm sortiment och se om de kan slå detta.

Vakna halv sex imorse och det var ju bara att ta på sig kläder och ge sig ut i det undebara vädret. Tio plusgrader visa termometern och det är ju lite skillnad mot minusgraderna som varit innan. Det är så fridfullt i skogen så här på morgonen med bara fågelkvittret som ända sällskapet, förutom en pensionär som nog var uppe ännu tidigare än mig hihi. Idag blev det 4 km på ca 40 minuter minus fem minuters väntan på att Smilla skulle slappna av. Hon fick ju syn på harar och andra små djur som är roliga och jaga så hon gick upp i lite i varv om man så säger så det var bara att ta en liggvila och vänta. Det är inte roligt för rastlösa själar som henne och mig, men hon lugnade ner sig efter några minuter och vi fortsatte att traska vidare.



Ha en fin dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar