söndag 13 maj 2012

Playground


En kväll på lekplatsen

Gillar starkt "redigeringsprogrammet" på instagram. Kortena blir så där härligt dova och suddiga. Ser lite gamla och sletna och jag gillar ju saker som hängt med en stund så ni förstår att jag diggar detta.
Har varit lagom avis på min fina vän som lyckats få så fina kort. Nu gör jag en härmapa och gör det med.

Idag har jag inte gjort så mycket. Trädgården satt jag inte min fot i, så förvånande,men jag lyckades sätta ihop en bokhylla och satt upp hylla i kök och dammsugit huset tre gånger och inte att förglömma skurat golven med. Ja allt detta tog väl typ max två timmar. Resten av tiden har jag slappat. Slösat bort en hel lördag. Fast jag och Smilla gick på en tvåtimmars slö promenad i det fina vädret och det var inte fy skam. Sen titta jag och myran på en barnfilm som heter Monster huset och jag tyckte inte alls att det var en barnfilm. Blev verkligen rädd själv för det där huset tills jag somna hihi vilken tur. Druckit två cola och moffat i mig godis så jag sitter här och är spyfärdigt. Mindre kul, men kul innan. Lite som alkohol kan man säga. Man lär sig aldrig på det heller.

Beställde precis lite sköna kläder till mina skitungar från Nelly och jag är så nöjd, än så länge iallafall. Skulle beställa den där snygga koftan från Odd Molly, men med min typiska otur så var ju min storlek slut...i alla färger. Får bli till att sukta lite till igen då. Den som väntar på något gott, väntar troligtvis förgäves, enligt mig. Detta ordspråk ska jag komma ihåg nästa gång jag vill ha något. Låter egentligen som ett rätt korkat ordspråk om man som mig har en begränsad budget att hålla sig med fast man tror man är ekonomisk oberoende, kanske ska försöka att komma på ett nytt.



Kram på er alla fina


2 kommentarer:

  1. Kolla in min webshop om du vill spana in ännu mer kläder :) (och min mammablogg).

    Fint det blev med instagram bilden, kanske med borde skaffa mig instagram, känns som jag är den enda som inte har det. Hihi.

    //Johanna

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset Johanna, jag ska genast kika in :)

    SvaraRadera