onsdag 25 januari 2012

Detta syssla jag med en ledig dag



Ja, alltså hängde upp tavlor då. Och nu äntligen kom de hederliga gamla kolteckningar upp som följt med mig genom ett x antal flyttar och tro det eller ej så har jag inte tröttnat på dom. Och till råga på allt så är det ju jag som gjort dom och då brukar jag tröttna fortare än fortast, men dessa är nog ett undantag. Gjorde dom när jag var sjutton år.


" Det var sjutton år, sjutton år i staden där jag växte upp och så, märker du hur fort det går.Och jag var sjutton år ville inte va den, som blev kvar. "veronica maggio


Hann jobba en sväng idag innan dagis ringde för att meddela att lillprins Bus inte alls orka med dagis. Så bara att åka hem med hostiga barn och se fram emot en ledig dag fast jag hade ju hellre jobbat fast ännu hellre haft friska och pigga barn. Ja ja man får se det positiva i det negativa. Nu har jag lite tid till att fixa hemma. Eller inte göra ett skit. Båda alternativen låter rätt trevliga.


Träningen blev minimal då kroppen säger nej. Förkylning och halsont påväg, men lite lyckades jag med fast jag hade tänkt gå på stort. Man får la nöja sig med det, men det känns surt att behöva sluta när man känner att man är peppad till max.


Ny beställning på Gerbera är gjord och denna gång beställde jag mer i diskreta färger som svart, vitt och grått. Men of course lite härliga färger med. Har så många ideer jag känner att jag vill göra i butiken. Innan vinter stängningen så var jag lite less på allt, men nu är jag på g igen. Tappad inspiration är inte att leka med. Köpte till och med nya inredningstidningar och började skissa igen. Hallelujah säger jag bara. Evighetersen jag köpte det och då ska ni veta att jag köpte alla inredningstidningar som fanns varje månad förut. Blev lite dyrt i längden, men väl värt.




Kram på er


2 kommentarer:

  1. Oj, du inte köpt tidningar!? Märkligt!!! ;) Dina kolteckningar är underbara och jag är glad att du håller fast vid dem! Stackars grabbar som kastas fram och tillbaka i förkylningen! Albin hemma idag och själv känner jag mig som om nått är på gång... Kram Linda

    SvaraRadera
  2. kan man inte få en närbild på kolteckningarna? Hoppas att lillprinsen snart blir bra och att du inte blir sjuk nu. Ha det gott.. Kram åsa

    SvaraRadera