tisdag 7 september 2010

Städprylar

Vad är tråkigare än att städa? Ok ibland när man kommit igång och är uppe i varv då är det rätt kul faktis, men oftast är det väldigt tråkigt. Jag brukar städa när jag köpt någon grej för då får jag inte packa upp den förns allt är perfekt. Det är kul och effektivt.
Men funkar inte ens det tänkte jag att snygga flaskor med städmedel i måste ju definitivt göra det hela mycket roligare om inte annat så ser det snyggare ut och det bästa av allt är att de från maison belle är ekologiska och inte testade på djur och flaskan är gjord av återvunna flaskor så man gör ju både sig själv och jorden en god gärning...


Diskmedel från Green Gate Elsas Hem 99 kr
Tror att denna hade knuffat ner den vanliga yesen som brukar stå och se ful ut på min diskho. Denna hade så gärna fått stå framme, men när det finns en viss tjej i närheten av allt som har med tvålar och schampoon att göra så gör dom bäst i att försvinna annars töms dom direkt. Hon har inte riktigt fått den förmågan att veta vad lagom är än och så går det åt en hel del när alla ponnys och barbies ska tvätta sig.

Maison belle Glastvätt Syster Grön 79 kr
Skitiga fönster är ju ganska vanligt hos oss och speciellt formade som små händer. Sen så har vi några envetna spindlar som har en viss förmåga att skita ner fönsterkarmen och det är värre än flugskit. Det värsta är bara att jag inte kan döda dom. Jag slänger ut dom, men de kryper in igen eller jag vet ju inte om det är samma för de är ju rätt lika allihop. Undra om det skulle tas för en rasistisk kommentar typ ni vet "man ser ju inte skillnaden på er för ni är ju alla likadana, små, beniga och ni spinner äckliga nät!" De skulle nog inte bli glada. Hädan efter ska jag tala om spindlar som egna individer.

Maison belle Badrumsspray Syster Grön 79 kr
Å så har vi badrumsspray...Det går åt det med en hel del. Läste att det var bättre att städa lite varje dag en att göra det typ en gång i veckan. Väntar man med att städa en gång i veckan hos oss så skulle man spy när man gick in där de sista dagarna. Att det kan bli så skitigt snabbt är för mej en smärre gåta. Lowe gör däremot alltid flera checkar om dan, upp med toalocket, putta ner handduken i badkaret, dra ut toapappret och eventuellt slänga alla pappersservetter i badkaret också. Han vet att rutiner är bra, hans mamma får däremot gråa hår varje gång.


Maison belle toarent Syster Grön 79 kr
Ja att skura toalettstolen det tycker jag är så roligt. Det är något som jag förknippar med livsglädje. Tänk när man får ta på sig plasthandskar och greppa toaborsten och bara borsta rent allt "skit" så att den bara glänser...Å det är undebart! Jag har försökt att övertala dom andra med att det visst är kul att städa toastolen och jag har planer på att införa det på roliga timmen här i Svanvik. Jag lovar att alla kommer älska det lika mycket som jag. Vilken familjekänsla vi kommer ha när vi står där och skrubbar för glatta livet. Men visst kommer det nog bli en del tjafs om vem som ska få städa det är jag nog beredd på. Fast då är det lottning som gäller. Rättvist ska vara rättvist. Man kan ju inte favorisera nån person så att den får skura jämt *fniss*.
Kram er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar