torsdag 9 september 2010

Pyssel

Har gjort lite nytta iallafall idag. Nästan klar med Tyras inbjudningskort till hennes kalas. Jag vet inte om ni kan se att hon tycker om hästar? Eftersom jag är galen i tapeter så sparar jag alla bitar som blir över när vi har tapetserat här hemma och använder det till allt möjligt. Nu blev det till kort ibland till inslagspapper eller passepartout. Hur kul som helst.








Sista bilden är på Rasmus fot och handavtryck som vi gjorde i vårat lilla "lusthus" får nån månad sen. Det blir nog kul för dom att se när dom blivit större och kanske fått egna barn...om man bor kvar vill säga annars har nog troligtvis de andra tagit bort det. Dom tyckte iallafall att det var spännande att göra, synd bara att alla inte var med. Lowe sov, Emilia var hos sin mamma och T vet jag inte vart han var, men han var iallafall inte där, men det blev så bra ändå...
Igår var jag på keramikkursen som precis startade och håller på i 10 veckor fram fast bara en gång i veckan för.
Det är så kul, hinner inte ens sluta förns man längtar till nästa gång.
Nu är det ju min tredje kursgång plus en intensiv kurs i drejning förra sommaren och man kan ju säga att jag inte är i närheten av att kunna dreja, men jag försöker. Det har blivit lite skålar och burkar som är sådär snea och ojämna som man förväntar sig av en amatör. Fast igår gav jag mig på att dreja två stycken sockerkaksformar och det var sååå kul. Nästa gång blir det fat till dom, men vet inte om jag ringlar istället för dreja för sist jag gav på mig att dreja fat blev det skålar så det känns ganska kört. Nu har jag tusen grejjor i huvudet som jag vill göra nästa gång, hoppas bara att de kan stanna kvar där tills dess.
Kram på er



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar