söndag 18 mars 2018

DÅ SÅ, HELGEN FÖRBI







Vi var ju och hjälpte till och visade kläder på Butik Östergården i torsdags och då var denna en av fem ombyten och hur fin är inte klänningen? Jag är dock tveksam till min egen prestation i bilden. Håret ska vi inte prata om och naglarna har avskavt rött nagellack. Hann att måla dom lite senare, men jag hade inte den bästa dagen precis haha. 


Helgen som har varit har gått fort, som vanligt. Jag och Lowis var i Blikstorp och hämta en sån fin soffa igår. Har aldrig varit där förut, men det var ju fint och så fina kossor. Tror dom heter Highland Cattles, men det där kan vara helt fel också, men dom har massor av hår och stora horn. Lowe ställde sig tveksam till om det ens var kor fast det var jag iallafall tvärsäker på att det var. Jag är rätt smart ändå. 


Ikea idag och dörrarna vi skulle ha var ju slut och kommer om 1-2 veckor.  irriterande, men bara att gilla läget tydligen. Köpte riktigt fina knoppar till dörrarna och kikade på badrumsinredning. Nöjd ändå. Har också tränat, varit ute med hundarna på en kall promenad med i stort sett skugga hela vägen (nej, jag var inte alls irriterad på det. Definitivt inte), tagit stallet och svurit på det där hösilaget alltså. Hata är ett milt ord för mina känslor över det. Finns inget jag hatar mer. Och då hatar jag rätt många saker. 




  1. Dagens bästa: Att jag snålade in min budget och smög in min ram bland han som fick betalas grejer. Lågt må ni tycka, men jag försöker faktisk bli ekonomisk här. Inte alltid så lätt. Döm mig inte för hårt.
  2. Dagens sämsta: Hösilaget alla jäkla gånger om. Hade det varit möjligt hade jag eldat upp det, men det är ju så blött så fanskapet brinner mest troligtvis inte. Kommer aldrig komma segrande ur den striden.
  3. Dagens bästa låt: Ingen specifikt. Har repeatat sönder dom jag haft, men "Nothing Else Matters" med Metallica lyssnar jag på nu. Blir aldrig dålig.
  4. Dagens hatlåt: Drake med "God´s Plan". Den spelas hela tiden på radio och jag hatar den innerligt, men sjunger alltid med i den. Är någon konstig hatkärlek på den. Drake är inte min grej heller. 
  5. Dagens roliga: Någon tyckte ikea blev dyrt och tvinga mig gå igenom kvittot. Ett duschdraperi hade vi ju inte köpt. Han går tillbaka och säger till. Jag packar upp när vi kommer hem och där ligger ett duschdraperi, ops. Någon måste lagt i det för vi har inte någon användning för ett draperi. Någon som vill ha?
  6. Dagens tråkiga: Fortfarande höet. 






ha de


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar