lördag 6 januari 2018

LÖRDAG I SKOGEN EN STUND












Jag och hundarna drog till Granvik för att gå Granviksleden som är 5 km lång, men väldigt kuperad. Och nu är den bitvis snöig och hal och bitvis full av vattenpölar och dy. Mina nytvättade skor var inte alls nöjda. Och Maja blir så glad och entusiastisk att hon springer iväg och liksom glömmer bort oss andra. Jag blev skogstokig till slut och det var ju bara att koppla henne eftersom jag inte ville att hon skulle springa bort (det har ju hänt några gånger) eller gå ner sig i sjön. Hon vart mindre nöjd kan man säga. Och det är inte alls kul att behöva ha dom kopplade, men jag vill ju samtidigt ha med dom hem levande. Har försökt förklara det för henne, men hon dissar mig som vanligt. Vi är definitivt inte på samma våglängd nuförtiden. 


Nu ska jag slappa och krypa ner under ett täcke i soffan. Inte någon mer bilåkning, diskning, tvättning och definitivt ingen matlagning. Jag har så sagt upp mig som detta hus hemhjälp för ikväll. 





ha de

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar