måndag 6 november 2017

HALLOWEEN PÅ LISEBERG



Halloween på Liseberg, har ni varit där? Supermysigt. Tycker faktiskt bättre om Liseberg dessa dagar än på sommaren. Så mycket mysigare. Pumpor överellt, mörker, varm choklad, stora halsdukar och "gastar" överallt. 




Min favorit helt klart är denna brud som jag tycker påminner om Penny Dreadfull. Jag älskar ju allt med Penny Dreadfull så jag blev ju mer än nöjd när hon bara dök upp på min skärm. Visst är hon fin? 




Det var inte långa köer alls förutom till spökhusena. Vi besökte bara två. Orkade liksom inte köa i timmar för att inse att det inte alls var tillräckligt läskigt. Jag är inte lättskrämd när det gäller sånt här, men jag skriker till av andra enormt fjantiga saker. Så möt mig på jobbet när jag går där i min egen värld så ska ni se någon som hoppar högt. Barnen är inte så lättskrämda utan tyckte det mer var roligt. Och det var det ju. Och det var mycket bra gjort. Liseberg är så bra på att skapa miljöer. 






Jag undrade lite vart alla pumpor kom ifrån. Om dom liksom bokat upp ett helt gärde med pumpor. Det måste ha varit minst tusen typ. 







Några djärva eller mindre smarta åkte flumride. Själv har jag blivit fegare än fegast och höll mig till de traditionella Lisebergsbanan och Balder och Rabalder, den sista lite för många gånger än vad som bör betraktas som normalt. Och bara för att lägga till så blir jag väldigt åksjuk om det snurrar för mycket. Kan inte ens åka Kaninresan utan att må dåligt i timmar efter. Tekopparna är som att be om att hamna i helvetet. Så jag tog det lite chill bara. 


När parken stängde drog vi till hotellet, Gothia Towers. Nära och bra, men annars ett tråkigt hotell som alla andra. Inget jag någonsin skulle betala för att bo över i igen. Det var trist rakt igenom förutom frukostsalen. Där gillade jag det gröna kaklet ihop med mässingen och marmorborden och fåtöljerna. Dock för mycket folk för mig. Jag är ju en eremit och folkskygg. Så, Gothia Towers, det får inga höga betyg från mig alls tyvärr. Smidigt och nära, men opersonligt och kalt.




Ha de fint


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar