fredag 13 oktober 2017

MORGONTANKAR & SÅ







En till poster från Desenio har kommit in i ram. Tillfälligt. Det är ju tyvärr lite beroendeframkallande det där med posters/print/fotokonst. Jag kan liksom inte sluta. Vill ha väggarna fulla. Och golven med. Böcker och tavlor, och jag är hemma. 


Hade jag bott här själv så vågar jag inte ens tänka på hur det hade sett ut. Troligtvis som ett mörkt murrigt gammalt kråkslott. Bara ljus tända. Böcker överallt. Kläder överallt. Skor överallt. Tavlor på varenda millimeter av väggarna. Långa slingrande växter. Musik i bakgrunden. Jag själv i långa släpande klänningar och rufsigt, hafsigt uppsatt hår (tänk er en blandning av Penny Dreadfull och Marie Antoinette) med ständigt målarfärg på fingrarna. För jag målar hela tiden. Väggar, tavlor och själva livet. Målar livet som jag själv vill ha det. Låter fint, men man ska aldrig släppa mig lös. Jag har liksom inget stopp eller betänkligheter. 






Har haft sovmorgon två dagar i rad och det känns som en ren lyx att kunna vakna till morgonpromenader och tända ljus. Har jobbat över på dagarna eftersom han den andre inte är hemma och tar hand om morgonbestyren. Så dessa dagar har det blivit min uppgift och jag älskar det. Fråga mig igen sen om jag hade haft denna uppgift i en månad så kanske svaret hade blivit annorlunda, men just nu alltså, så mysigt. Måste väcka lilleman och ge han frukost.



 Ha det fint nu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar