lördag 24 juni 2017








Sitter här och tittar längtansfullt ut och undrar när den där solen skulle komma. Ja skulle ju köra min cykelrunda som jag planerat i huvudet i evigheter, eller ja sen igår, men vem planerar i hundra år i förväg egentligen?! Jag brukar styra upp mina dagar antingen på morgonen när jag cyklar till jobbet eller om jag är jäkligt duktig dagen innan. Det funkar si och så där, men än så länge har jag överlevt. Ok, lite smärre kaos har väl inträffat nån gång dock inte något som satt något spår eftersom jag fortsätter med mitt "planera i samma sekund som det inträffar" så varför ändra liksom. 


Midsommar igår då. Dagen började ju bra med sol och slutade sedan med regn. Vi gick våran tipspromenad i regnet, åt den grillade maten, lekte lekarna och planerade morgondagen. Jag fick ju äran att åka och ge hästarna medicin och mat eftersom jag var nykter. Jag är inte så förtjust i att dricka på aftonar, tycker liksom inte det är värt det eftersom allt typ dör efter klockan tolv (när man är i sitt esse) så man kan lika gärna vara nykter. Då får man ju äran att skjutsa hem folk också. Så jag kallar mig själv Florence Nightingale som andra namn, typ. Ser ni glorian där ovanför huvudet som skiner så vackert? En underbar syn kan jag säga ;)


Ska väl fortsätta att städa undan lite och fundera på what the fuck to wear ikväll. Eftersom min budget de sista månaderna har legat på underskott så har jag liksom inte haft den ynnesten att köpa något nytt OCH så vill jag bara påpeka att det är miljövidrigt att bara handla för handlandes skull. Att använda sina befintliga kläder eller handla på second hand är alltid ett bättre val. Både för miljö och plånbok. Sa jag att jag var en god människa?! Jag är så god att det gör ont i själen. Så vi återanvänder då. Vi återanvänder. 


Ha en superfin midsommardag 



puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar