måndag 13 mars 2017

LIVET








Visst är det skönt att det går mot varmare tider, men kan det bara bli lite varmare lite snabbare. Jag är så trött på blåst, minusgrader och stenhård jord. Skulle ut i trädgården idag för att gräva lite, men då var det ju stenhårt och då tänkte jag att då hämtar jag lecasten istället, men då hade dom ju fryst fast i varandra och jag fick ett inre psykbryt och gav upp och cykla ut till stallet istället. Frös ihjäl då jag ansåg att mössa kändes överflödigt vilket det sannerligen inte hade varit. Mockade och titta till dom och Rubys spenar såg fina ut. Ingen svullnad eller ömt. Frågan är bara hur länge dom ska vara isär. Nu har dom varit det i två veckor och jag personligen anser att två veckor till minst, men nu är det ju inte jag som måste krångla på morgonen med dom så jag får nog fråga min bror om det är ok. 


Ringde mitt försäkringsbolag idag och fråga om försäkringen täckte veterinärvården, men eftersom det varken var benbrott, kolik eller sårskada så gjorde det ju såklart inte det. Hon har ju bara en lättare försäkring pga hennes ålder, men jag funderar varför jag egentligen har kvar den då den är så värdelös. Men jag lovar att om jag tar bort den så går hon väl och får kolik och då står jag där och ser ännu dummare ut. Så det är bara att fortsätta att undra ett tag till och betala.


Idag ska jag till frisören och jag längtar. Dock inte till när jag sitter där i stolen med den där hemska kappan på för jag hatar den, men efter. När man kommer hem och känner sig lite fräschare som omväxling. Jag är ju i ett sånt depp tillstånd om mitt utseende just nu. Vill bara undvika alla speglar och gömma mig långt ner i mörkret, men det funkar ju inte riktigt så så det är bara att köra på och ta nya tag. Börja motionera mer, äta mindre choklad och knäckebröd och leta reda på lite sol. Så ska jag nog överleva ett tag till.


 ha de fint


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar