onsdag 22 februari 2017

GÖTEBORG, HORSE SHOW & HA BEGÄR







Onsdag igen då. Inget särskilt med det förutom att jag har en sjukt jobbig hosta och att det är två dagar kvar till jag och Myran drar till Götet och kollar på Gothenburg Horse Show och bara har det jäkligt gött. Såklart ska hon få shoppa loss. Det är hon så väl förunnat då hon är den snällaste lilla dottern man kan tänka sig. Säger sällan emot, hjälper till och tjatar inte (förutom då hon ville ha kanin. Då tjata hon ihjäl mig i månader. Jag lovar att det blödde ur öronen på mig. Och hur stark var jag inte som stod emot månaders tjat medans hennes far gav upp efter att se henne gråta en gång. En gång! Ja, det kortet spelade hon ut bra. Hon kommer nog lyckats i livet med sin kvinnliga list.), så ja hon är nästintill perfekt. Eller om jag måste skryta, så ja, hon är perfekt. Precis som hennes bröder fast det där med att inte gnälla och inte sura är dom väl inte lika bra på. 


Jag däremot ska inte shoppa utan gladeligen bara se på när Myran får den chansen och jag ska verkligen inte tycka synd om mig själv eller misströsta. Eftersom jag brukar få vara med och bestämma ganska mycket så är det ju som om jag handlar till mig själv, typ, typ. Och vi ska gå loss på Euro Horse mässan och bara dreggla över allt fint som finns. Själv är jag en sucker för träns. Har alldeles för många. Och nu när Candy är borta så antar jag att Tyra får överta dom. Tur då att Rubi och Candy drar samma storlek. Snygga grimmor i läder är ju aldrig fel eller ridstövlar. Höga med snören. I like. Kan tänkas att jag är mer ha galen än Myran. 


Så imorgon hoppas jag att jag ska klara av att jobba, stallet och städa. På fredag jobb och så drar vi direkt mot Göteborg. Jag känner redan lukten av Ceasarsallad, bakverk och Pigalle´s goda frukost. Snälla fredag kom fort tack.



ha de fint


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar