onsdag 5 oktober 2016

VETERINÄRBESÖK IDAG







Med återkoppling till det förra inlägget förut så kan man kanske inte säga att jag fick domen eller blev så mycket klarare trots att jag nu tagit upp huvudet ur sanden, men vi har en början. Och en början är klart mycket bättre än inget. En av de saker som hänt/händer just nu är att vi misstänker att våran shettis har fått EMS eller PPID vilket troligtvis inte säger er ett dyft och knappt mig heller, men man kan väl säga med enkla ord att hon kanske kan ha fått "diabetes". Hon har nyligen haft fång vilket vi precis medicinerat mot, men nu är hon värre än innan. Stackarn kunde knappt gå imorse och vilken tur då att jag redan bokat en veterinärtid på eftermiddagen. Det kan ju vara den här jäkla frosten som ställt till det igen. Det blir liksom som socker i gräset när frosten slår till vilket inte är bra alls. Det missade jag helt att tänka på, men hon brukar inte reagera på det fast nu är hon väl extra utsatt. Så idag blev det en genomgång och blodprov togs. Allt såg bra ut förutom fången då, så om blodprovet visar sig vara bra så får vi fortsätta att testa henne för nästa grej. Och så får vi se hur vi tar det därifrån. Nu är hon på medicinering i 14 dagar och jag hoppas sen att det ska bli bättre att hon inte ska ha ont. Inte roligt alls. 




ha de bra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar