måndag 8 augusti 2016

UTE PÅ VÄGARNA








Min första jobbdag avklarad och jag klagar inte. Känns så gött att komma tillbaks. Idag hade jag också fått uppgiften att följa med (vara chaufför alltså) och hämta en moped som sonen skulle köpa i Vetlanda. Det tog sin lilla tid och vi var absolut tvungna att stanna vid ett pokemongym och åka runt och hämta pokemon i Vetlandakommun. Fast trots det, pokemon hysterin då, så hade jag jätte trevligt och det är så härligt att kunna få tillfälle att umgås med den stora sonen. Han är ju inte riktigt med så mycket längre då dom har ett eget liv utanför familjen som man måste respektera. 

Jag körde en bil som var högerstyrd (säger man det tro?! så jäkla novis om allt som rör bilar. Bilen har iallafall ratten på högersida vilket innebär att man växlar på vänstersida) och det är sjukt ovant. Man började liksom söka efter växelspaken med högerhand varje gång typ. Det funkade ju, men inte riktigt min grej alls. Men jag ger mig själv en klapp på axeln för att jag gjorde det och gjorde det jävligt bra om man frågar mig, men frågar du sonen så får du nog något annat svar. Han anser att jag är en usel bilförare. Fattar inte alls vad han menar hehe. 






men kram på er iallafall

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar