torsdag 4 augusti 2016








Vet ni vad?! Sjöliv vet jag heller inte om det är Sandras liv. Listan på saker jag don´t like very much blir så mycket längre för var dag. Igår skulle vi bara åka ut med båten för att grilla och umgås vid omboöar, men det var ett äventyr i sig den där kvällen/natten. Becksvart Vättern, inga lampor, grund, regn och blåst och en liten Lovis som sov igenom hela skiten. När vi kommit till bryggan och lugnare vatten klockan halv ett på natten var jag och stora sonen helt dyblöta av regnet. Dom andra var lika blöta och det var många lättade suckar när vi väl var fast på bryggan. Inget jag vill göra om. Fast även fast det var lite turbulent där ett tag så mös vi ner oss i ruffen i den stora "sängen" som fick plats med fyra barn och två vuxna och ett antal sovsäckar, täcken och kuddar. Sov ändå rätt bra.

Hemturen nu på dan var inget roligt för en åksjuk mamma och hennes ynkliga barn (japp, dom har alla fått min värdelösa åksjuka) och nu jag sitter här och har sjögung. Nä, någon kaptens fru blir jag nog aldrig. Tack och lov att jag inte levde på 1800 talet och tvingades utvandra till Amerikat. Ja hade varit den första som dött eller frivilligt slängt mig i sjön.


Nu ska jag snart utfodra mina fågelungar med lite tacosoppa. regnet öser ner och hundarna vill inte ens vara ute. Sa någon svensk sommar?! Fast ändå är det rätt mysigt att höra regnets smatter på altantaken. Blir till att hyra en film och mysa ner sig ikväll. Ett filmtips är London has fallen. Spännande som tusan och jag somna inte. Var inte ens i närheten. Då vet man att det är en bra jäkla film alltså. En mindre eller helt sagolikt dålig film var Hail Caesar. Orkade inte ens se klart den och då hade jag hyrt den. Så undvik den. Måste dra.



ha de fint

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar