söndag 31 juli 2016

MUSIK, TRYCKARE & PATRICK SWAYZE







Nu sitter jag uppe alldeles för länge och gör ingenting förutom att grubbla. Meningslöst grubbel typ. Och lyssnar på musik. Alltid musik. Just nu är det Foreigners I Want To Know What Love Is och den har jag ju snackat om innan. Och jag kommer antagligen göra det igen för den är så bra. Den ultimata tryckarlåten. Säger man tryckare nuförtiden? Låter iallafall lite omodernt. Men det är ändå en mysig sak att göra. Att dansa tryckare alltså. Fast bara med sånna man gillar. Har så dåliga minnen av pinsamma tryckare under min gymnasiediscoperiod. Allt var ju så hemskt. Och det kändes ju som en hel evighet en låt. Man ville liksom bara bort. Skönt att det är över. 

Nu ska jag gå och duscha och så blir det sängen. Kanske ska ta och bädda om. Älskar nybäddat. Och se om jag kan hitta en bra film. Är så sugen på att se Dirty Dancing och dreggla över hur snygg Patrick Swayze var. En tiopoängare alla dagar i veckan. Och så hade han hästar in real life, bara det gjorde han till min drömman nummer ett. Och så kunde han ju dansa också. Say no more liksom. Vi hade passat så bra ihop. Han skulle dock fått kämpa med att lära mig dansa eftersom jag är usel på det. 





Nä nu ska jag verkligen skynda mig i säng 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar