fredag 17 juni 2016

JAG GER MR. GREY EN CHANS










Så gjorde man det man sa att man aldrig skulle göra. Ja, man börja lyssna på den där Mr. Grey. Alltså jag har vägrat. Vägrat ända in i märgen på att inte läsa/lyssna på denna superhypade bok. Jag blir lite som en sur och envis treåring och sparkar bakut när saker och ting blir för "folkliga". Det är inte min stil. Så såklart det tog emot när jag insåg att Storytel var dött på intressanta nyheter och jag lyssnat klart på P3:s alla nya dokumentärer, men tänkte sen what the hell liksom jag ska lyssna på boken och se varför alla kvinnor tjatat om denna bok. Hur trött var man inte på att höra om den här mr. Grey? När den till och med var med i inredningstidningar så kände jag bara för att ta tidningen, slita ur alla blad, hoppa på dom och bränna upp dom i en sån där tunna som alla uteliggare står och värmer sig runt i amerikanska filmer. Oljetunna kanske det heter eller är rättare sagt. Han var mer uttjatad än melodifestivalen, Lets Dance och Idol finalen. Och då undviker jag helst alla dessa tre så långt det bara går.  


Hur som helst, back to business, jag har iallafall lyssnat i sju av nitton timmar på den första boken. På engelska. Ge mig extra cred för det liksom. Och vad jag tycker? Ja, man kan säga så här att de första timmarna är det relativt lugnt, en easy peasy bok så att säga. Sen när dom väl kommit igång med alla dessa "lekar" så är det väldigt välskrivna, detaljrika och utförliga beskrivningar på deras umgänge. Om vi säger så här, jag var ute och gick igår i en timme och under den timmen var det bara sex. Med undantag för när hon lagar frukost i fem minuter. Till slut lyssnar man inte så nog för det är lite to much. Det som livar upp, och för mig gör boken väl värt att lyssna på är hennes tankar. Dom får mig att brista ut i skratt och sånt är ju aldrig fel. Jag tänker att jag återkommer när jag lyssnat klart på hela boken nästa vecka för ett slutgiltigt bedömmande, men än så länge ger jag den inga toppbetyg precis. Jag har lyssnat på bättre och definitivt sämre. 




Ha de fint

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar