söndag 29 maj 2016

LITE TRÖTT FAKTISKT

























Gäsp, jag är så seg och sitter här och halvsover, men drar mig för att lägga mig då jag måste ta tvätten som jag lagt på hela sängen för att jag inte ska maska. Vilken urbota idiotisk idée. Det där trollspöet vore ytterst bra att ha just nu. Eller jämt helst. 



Gårdags kvällen var bra, men lite folk ute och för att vara ärlig är inte Skövde min cup of tea. Fast brudarna var som vanligt underbara och jag har skrattat och vad är viktigare liksom. Älskar dessa möten. Det blev inte mycket sömn då det blev sent hem och tidig uppgång. Och så körde vi klassfotboll i x antal timmar. Och barnen var så duktiga. Blir så glad av att dom kämpar och tycker verkligen att det är så kul. Det gör att det är värt att spendera en hel dag på fotbollsplan. Broder och jag drog till Sörgårdens inredningbutik och fyndade. Blev en fin lampa, ampel och en plommonstoppshatt. Den sista älskar jag. Kanske behåller jag den som den är eller så blir den till en lampa till lillebror. 

Tiden gick så fort och att spendera dagen ihop med mina bröder och barnen är bland det bästa som finns. Dom är precis som jag. Typ lättroade, typ ironiska, typ spinner på alla historier som vi berättar och så lättsamma att umgås med. Inget är liksom ristat i sten utan vi gör det vi känner för just då. Ingen behöver planera i ett årtionde. Ingen blir upprörd om planerna ändras i sista sekund. Ingen ältrar sina problem över oss andra ( eller kanske jag gör det, ops...). Iallafall, sjukt glad över dom.





god natt




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar