måndag 16 maj 2016

ÄR DET JAG






Jaha, vad ska man säga när man ser detta kortet. Alltså jag vet ju att det är jag fast jag är ändå inte helt övertygad om att det inte är någon gammal tjeckoslovakisk gumma med en hel del krämper och typ vårtor i hela ansiktet. Inte för att jag vet att det är synonymt med tjeckoslovakiska gummor, men det var det landet som poffade upp i huvudet så ta inte illa upp om ni anser att jag är diskriminerande. 

Strunt samma för landet är inte viktigt utan det är sjalen som gömmer ansiktet som ger mig dåliga vibbar. "Här går någon som har ett ansikte bara en mor kan älska", sånna vibbar typ. Tänk häxorna i serien Salem. Har ni inte sett serien? Se den då för den är bra. Nu har det kommit en ny säsong tyckte jag mig se häromdagen. Iallafall back to bilden liksom. Inte snöa bort dig nu Sandra. 

Anar jag inte en liten puckel där bak på ryggen och handskar som döljer långa vidriga naglar som typ är helt gula, hårda och vridna. Tänk er häxan i Robin Hood, bläää. Eller typ korta och äckligt svarta som mina var efter fogningen i hallen, usch. Skrämde mig själv varje gång jag titta på dom. Ingen vacker syn. Ingen vacker syn alls. 

Eller är jag kan hända en vidrig blottare med den alltid så trogna beiga trenchcoaten. Dock var det lite för kallt föra att vara näck under den och här syns det ju tydligt att blottare inte är mitt yrke för jag har ju jeans på mig. Inget jag antar blottare har. Känns nämligen som suprise momentet blir förstört om man ska behöva dra ner byxorna efter man slängt upp trenchen. Kanske något dom övat in att göra superfort. Jag är inte så bra på att göra två saker samtidigt så jag kan nog inte skriva in blottare i mitt cv. Tur är väl det för jag råkar nämligen tycka dom är ett gäng parasiter. 


Äh, jag är ju jag. En snart 34årig gammal kärring som inte ville blöta ner håret en lördag i Trädgårdsföreningen i Göteborg. Där jag gick omkring i min nya roll och oooade och aaaaade till blommor och buskar. Tant jag? Nä verkligen inte? Så långt ifrån?`






kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar