fredag 5 juli 2013

FREDAG finfredag kanske















Idag är det minsann fredag och hur härligt är det inte. Om vädret kan tänka sig att inte regna så kan det allt bli en händelserik dag. Först blir det en tripp till minizoo för att klappa alla söta djuren och allra helst de där übersöta marsvinen. Dör alltid sötdöden när jag ser dom. Och hur kul vore det inte att ha haft ett här hemma, men såklart är någon allergisk. Väldans onödigt. Fast tabletter finns ju. Herregud, lite får man väl offra sig för att ens dotter ( och en till) vill ha de charmigaste lilla djuret som finns. Men tills dess nöjer vi oss med hamstern Ronja som inte ligger långt efter i sötskalan. Hittills har hon lyckats att fastna i myrans sänghimmel, upptäckt soptunnan och skrämt ihjäl en sovandes myran på en av hennes nattliga äventyr då någon glömde stänga buren ordentligt. Vem det var som gjorde det är inte viktigt. Det ordna sig så bra sen ändå hihi. 



Sedan på kvällen är det ju allsång här i Karlsborg och Ulrik Munther kommer. Troligtvis tar vi båten dit så kanske man slipper trängas med alla folk fast det är väl det som hör till lite med. Hellre mycket folk än lite. Efter det så blir det utgång för oss vuxna. Få prata en mening utan att bli avbruten och kunna sitta ner i lugn och ro och bara vara. Det kan också vara lite vardagslyx. Man eller rättare sagt jag behöver få sånna kvällar. Kvällar då man är något annat än mamma. 

Men först blir det tvätt som för övrigt är min absoluta favorit syssla här i världen. Älskar den lika mycket som jag älskar knott och myggor och dessa underbara små fästingar (eller fästningar som lillebror säger). Undrar lite smått vad man ska ta på sig ikväll. Då mitt livsnjutar liv tagit fart så är klädgarderoben lite mer begränsad. Jeans går liksom inte på längre och om jag lyckas att dra på mig dom och som ett under knäppa dom så är inte min mage och dess innehåll lyckliga på flera timmar. Så det kan bli lite hur som ikväll. Kanske jag kan vara förutseende och välja redan nu...nää det vore ju alltför planerande och det är inte min stil. Fast jag känner att jag är inne i ett nytt skede i livet. Ekonomisk och nu planerande. De tar sig här minsann.




Ha en fin dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar