tisdag 26 februari 2013






Det var ett tag sen det blev ett inlägg ser jag, men det har varit lite mycket saker dessa dagar så tiden eller lusten har liksom inte funnits där att blogga, men roligt har jag haft helt klart. 

I fredags morse begav jag och mina vapendragare oss mot Göteborg för att träffa den felande pusselbiten i ligan så att säga. Vi strosa i affärer, åt hämtmat och frossade i lösgodis och en sjuhelsikes massa cola burkar av alla dess sorter. Jag köpte mig inga klänningar utan tog för en gång skull ett moget beslut att köpa jeans. Man kan säga att det behövdes eftersom jag endast hade ett par kvar. En gosig, varm kofta och ett packe strumpor la till ännu mer vuxenpoäng. Jag är bara så mogen, ansvarsfull och eftertänksam när jag handlar. Kan inte komma på någon gång att jag handlat på impuls eller köpt saker jag aldrig använt. Herregud, det har man verkligen lärt sig alla dessa år att planering är en shoppares bästa vän. Det bästa var ändå att allt betalades med presentcheckar. Sånt måste man älska.

Igår var vi och hjälpte till på Butik Östergårdens modevisning och det var som vanligt kul och lite smått nervöst. Det var ett härligt gäng både "backstage" och i publiken så kvällen blev lyckad. Ni som inte har varit där på en modevisning så säger jag: Åk dit. Det är god mat, fika, snacks, trevligt sällskap och en massa undebara kläder att klämma och känna på. Den 19 mars är nästa gång, men passa på för platserna tar slut snabbt.

Det blev fyra ombyten för mig och kläderna var ju gudomliga och såklart kunde jag inte motstå Ester Elenoras nya kollektion. Tre saker fick allt följa med hem. Känner lite smått ångest över att jag inte kunde hejda mig, men man lever ju bara en gång. Ni hittar mig nog ute på 49: an ikväll.



Ha de fint



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar