måndag 14 maj 2012

Humlebacken


Mysbrasan som min duktiga far murat


Idag har jag varit tok effektiv förutom de första timmarna då jag och Lowe somna i soffan till "Ace Ventura 2", tokrolig film som funkar att se tusen gånger om. Och jag börjar nog närma mig det antalet snart tror jag hihi.


Sedan tog jag tag i målningen av panelen i hallen för att bli avbruten av att 5 kubikmeter bärlager skulle krattas ut runt lusthuset. Och det genast för att gårdsgruset var redan påväg. Fick lite brått. Har nu alltså skyfflat grus från tolv till sju. Effektiv tid kanske fem timmar. Hade en del pausar för matlagning och annat som barnen ville ha hjälp med. Så nöjd över mig själv, men jag kommer ha tok ont i min rygg imorgon bergis.

Fortsatt måla panelen en stund sen när jag kom in, men övergav det för det var så tråkigt och bara vetenskapen om att det är hur mycket som helst kvar gör en inte mer inspirerad. Tar nya tag imorgon. Det måste ju bli klart. Ska nog ta mig en sväng till Hem och Hobby och köpa fler ramar till barnens alla skolkort. Har ju en hel vägg att fylla i trappan och den är tre- fyra meter hög så kanske lika bra att göra en förstoring att fylla ut med. Kan bli bra trist att bara ha i samma storlek på alla ramar.
Får bli mitt projekt ikväll att välja ut två förstoringar till trappväggen.



Kram på er



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar