fredag 4 maj 2012

chokladkladdkaka


Här är den då min ljusa choklad kladdkaka som jag prov bakade. Den gick inte hem hos barnen, men hos vuxna fast lite för krämig för mig.


Precis inkommen från en blåsig promenad på 35 minuter/ 4765 steg. Snooza för mycket och blev därmed lite sen ut och det resulterade i en kort promenad, men bättre än inget så jag är nöjd. Vi kommer börja en stegräknar tävling på jobbet på måndag så jag tjuvtränar lite. Idealet är promenad morgon och kväll. Var ute 50 minuter igår kväll, så jag har kommit en bit på vägen.

Längtar tills jag slutar idag för då ska jag hämta mina nya as coola skor som kom med express leverans. Älskar när det går undan. Igår kom också Tyras fina kofta från Ester Elenora, det tog däremot sin lilla tid, men det var den värt. 

Nämnde jag att mina gula "bowlingskor" var sköna? Tar tillbaka det. Skoskav på sjuttio ställen och öm i fötterna. Jag hoppas bara att det är sviter från att de är nya. Försöker att gå in dom, men jag pallar inte smärtan. Helt otroligt att jag fött tre barn utan smärtlindring. Jag får väl bara bita i det sura äpplet och plåstra in hela foten och tänka glada tankar. Kanske nynna Amandas " Happy Land"? Göra som jag säger till barnen "tänk inte på det så glömmer du bort det". Det är föresten ett uselt råd att ge till en vuxen för man har ju slutat att leka och nuförtiden bara tycker synd om sig själv om det skulle vara något som går emot en. Nä, ja känner att här krävs det en bra plan och just nu lutar den åt att skita i dom gula skorna och tro att de kommer vara skönare om en vecka eller så. Jag är så smart :) Nobel priset nästa helt klart.



Ha en fin fredag nu alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar