måndag 30 augusti 2010

Äppletider

Ja det blev lite trädgårdsjobb och det behövdes verkligen. Känns som det var en nål i en höstack som jag gjorde idag. Imorgon är det bara till att fortsätta, men jag fick det tråkigaste gjort idag och det känns så skönt. Vi har plockat tomater och blåbär. Allt bara tre meter från husdörren...det är livet. Nästa år blir det till att köpa två kanske tre blåbärsbuskar till för att få en lite större skörd. Och köpa en massa rhododendronjord så de trivs bättre. Hallonen ska klippas ner och måste gödslas fast med vad och när ska jag ta ett kik på för skörden har blivit sämre och sämre. Nej nu ska jag kika in i lite andra bloggar så..



Kram & Godnatt

2 kommentarer:

  1. Åh vad mysigt.. Jag har ett liknande projekt i mitt huvud inför nästa vår och sommar.. Vi har bara ett oklippt äppelträd i vår trädgård. Har bara bott där i ett år.. Men nu måste det fixas lite bär och sånt i trädgården.. Det är så mysigt när man själv och framförallt barnen kan gå och plocka:)
    Kram jenny

    SvaraRadera
  2. Tackar! det är ju så kul med köksträdgård, något jag rekomenderar till ALLA. Barnen tycker det är jättekul att gå och hämta gurka, potatis, lök m.m.
    Lycka till med ditt projekt!

    Kram Sandra

    SvaraRadera