lördag 16 januari 2016

VINTERSPORT & VANEBILDANDE

















Idag hade vi först ett väldigt lugnt schema med lite soffmys då jag såklart somna ifrån filmen igår efter en halvtimme typ. Barnen gav upp och gick och lekte istället för att se på deras snarkande mamma som så otacksamt somnade mitt i deras valda film. Vaknade halv tolv och insåg att sängen är bra mycket skönare än soffan.


Sen drog vi och handlade födelsedagspresenter och åkte skridskor i den spolade rinken. Jag tog ett par skridskor som är ett par storlekar för mycket, men ett proffs låter inte dålig passform hindra en från att glida omkring lite och stajla med lite bakåtåk och snabba svängar (okej, jag ska vara glad att jag inte trillade och gjorde bort mig totalt, men min önskan var ju att se totalt osäker ut). Sedan drog vi mot stallet och frös händerna av oss, eller iallafall jag som tvingades mocka själv då de två små skitarna valde att åka pulka i backen utanför utan att tänka på mig som desperat ville ha lite hjälp. 



Hem och laga mat, duscha och dra mot kalas och teater. Kalas för Myran. Teater för mig och lillebror. Teatern var jättebra och alla var nöjda med sina valda aktiviteter. I slutändan kan jag konstatera att vi fick lite vintersportande gjort och lite kulturande dock ingen promenad eller träning. Dålig stil av mig att söla med tiden på morgonen. Jag valde att ladda hem Tetris på mobilen och roade mig med det lite för länge i sängen istället för att motionera. Tetris är sjukt vanebildande. Inget jag rekommenderar någon som vill ha ett liv utanför mobilen.




kram på er




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar