söndag 24 januari 2016

STOCKHOLM & NITRO CIRCUS


I helgen var vi ju borta sonen och jag. Vi drog från reserv huvudstaden till huvudstaden. Som alltid är det borta bra, men hemma är så underbart bäst. Vi började dagen klockan halv nio på lördag morgon och begav oss med bil mot Hallsberg. Någon hade beräknat att det skulle ta en och en halv timme eftersom jag tydligen är en snigel i trafiken om jag skulle uppfatta piken rätt. Dock är jag sjukt bra och var där på en timme vilket innebar att vi var över en timme i tid till tåget. 





Efter lite förvirring när vi skulle leta efter hotellet vilket innebar att vi typ gick ut i varje öppning i centralstationen innan vi kom ut på rätt sida så fann vi S:ett på husväggen och jag typ tacka Gud och insåg att det där med kartor och hitta hit beskrivningar inte är min grej. Inte min grej alls. Väl inne på Sheraton så blev vi uppgraderade till ett nyrenoverat rum och vi kände ingen sorg över det. 






Vi åt mat, shoppade jacka och finkammade hela herravdelningen på Åhlens efter en schysst keps. Ingen keps fanns eftersom sökaren hade speciella kriterier som kepsen skulle leva upp till. Vi fann som sagt en jacka då det var av högsta prioritet då min trötta son glömde sin hos kompisen när jag hämta han. Han blev nöjd vilket innebar att jag blev nöjd.


Sen så gick vi tillbaka till hotellet och vilade några timmar för att sen bege oss till tunnelbanan för att ta sikte mot tele 2 arenan och Nitro Circus. Sjukt begåvade människor. Jag blev imponerad tusen gånger om. Tunnelbanan var ju inget svårt alls så det här med att dra till storstan själv är inget svårt alls. 







Dag två så köpte vi skor och presenter till barnen hemma och sonen bjöd på mat och efterrätt. Sen drog vi oss mot tågen och åkte hem. 





Ja så var den trippen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar