söndag 3 januari 2016

HÅKAN HÄLLSTRÖM ALLTSÅ


Håkan Hällström, din lilla Gud. Du som leker med orden så dom blir magi för oss. Du som prickar rätt i känslornas värld. Du som ständigt spelas på min spotify om och om igen. Denna låten stannar för evigt kvar i huvudet. 







Dom är uppe på taken
alla är högt över staden
Sommarn snurrar fort
när vi bara snöar bort
Och jag vågade aldrig hålla din hand
Vi är inte sånna som i slutet får varann

Och alla bara pratar
"är det sant" och "jag har hört om dig"
Jag kommer aldrig tillbaka hit igen
Neonskyltar på gatorna
sänder ljus till mig och skatorna
Alla dansar, och jag tänker
är du också själv?
Var är du ikväll..

Vem kysste Elin
bakom ryggen på Marie
Var det den store poeten
som hon var förälskad i?
Fanns det en plats
i hennes värld för två?
Snälla skicka ett vykort
för jag undrar så

Och jag undrar vad som händer
i vår del av stan
Vinden håller tal vid en hamburgebar
Den har blåst sig trött
och alla flickor har gått hem
Och du va sötare än dom
men jag slängde bort dig igen
jag slängde bort nån slags vän

Det va så mörkt
den kvällen jag gick hem
jag hade hoppats på något, hoppats på någooot
(hoppats på något, A-ha)

Om du vill ha mig,
nu kan du få mig så lätt
Om du vill ha mig,
nu kan du få mig så lätt
Om du vill ha mig,
nu kan du få mig så lätt
Om du vill ha mig,
nu kan du få-å-hå mig
Lura mig
nej,nej
vad folk än säger




Så lyssna på den nu och inse att han kan han. Kanske ska man se om man kan boka en biljett till spelningen i sommar. Om jag lyckas spara lite pengar då. Det kostade ju en hel del, men han är värd det helt klart. 






ha en fortsatt bra natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar