lördag 23 januari 2016

FREDAG & SKRIDSKOR







Nu är det så att dom säger att det ska bli plusgrader (tackar Jesus Kristus för det) och då måste man åka skridskor alla dagar fram till det enligt kidsen. Och vad ska man säga? Japp, klart vi ska. Så vi drog ut och rispa isen i nån timme eller så och sen så stoppa skoskavet oss från att knäcka två timmars gränsen. Myran kidnappa en stort isbit som hon kalla baby och så kom de på roliga saker att berätta för baby hela vägen till affären och hela vägen hem och så fick jag bestämt säga ifrån att baby hon/han/hen får faktiskt sova ute. 


Drog till stallet och gick ut med dogsen i den snöupplysta skogen och skaffade mig också ett skoskav fast till skillnad från barnen så lät jag inte det stoppa mig (ok, trodde att det var ett gruskorn först, men fick se en blodig hälsena efter jag hade gått som tur var. Allt gör ju så mycket ondare när man får se levande bevis på att det borde göra ont) utan avslutade min promenad och ryktning av hästarna innan jag skyndade mig hem och satt på plåster och grät en skvätt inombords. Alltid inombords. Vem gråter för ett skavsår, typ ingen, typ jag.



Imorgon drar vi och jag är så nervös. Så mycket som kan gå fel om man är jag och har sån otur jämt. Packar imorgonbitti  och hämtar sonen och håller tummarna för att jag har världens bästa tur och är awesom på utflykter i okänt territorium. 




kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar