lördag 2 januari 2016

SÄGER HAN DET SÅ







Är det så att Gunvald har rätt eller? Är våran jakt efter lyckan överskattad? Enligt mig både ja och nej. Ja, på grund av att lyckan kommer och går så snabbt och det som gör en lycklig den ena sekunden gör en olycklig den andra. Speciellt i förhållanden. Den lyckan letar jag inte efter. Det är ju som att be om att få en käftsmäll en dag. Men snackar vi materiell eller platonisk lycka så är jag för all form av lyckosökningar. För du vet ju att du är den enda som kan lämna den lyckan. Jag menar väskan som du var dödskär i för tre år sen som du köpte och dyrkade i många år tills du en dag tröttna och skaffade en ny kärlek eller du kanske bara inte ville hålla dig till en kärlek utan är en sån som älskar många och olika. Tummen upp för det liksom. Poängen var iallafall att det är DU som bestämmer när allt ska ändras eller inte. Ingen ändrar det åt dig. Det är minsann en trevlig kärlek det. Möjligtvis lite enformig, men trygg. Kanske väldigt ospännande, men så säker. Inte heller så värst passionerat, men sjukt lugnt. Jag är ju en drama queen innerst inne så jag antar att jag hade tröttnat på en lugn och trygg kärlek. Dock hade jag valt skor framför allt annat så jag får nog tämja min inre galenskap. 




Dagen och kvällen går i lathetens tecken och jag har slöat i soffan och kikat på första säsongen av Girls och förstår att folk snackat om den. Den är verkligen bra. Gillar verkligheten i den och deras vänskap. Gillar allt tokigt pinsamt och att jag känner mig lite som Hannah. Lyckas aldrig fast jag har så många bra (enligt mig har jag ruskigt bra idéer och tror att jag någon gång ska lyckas göra allt jag går och fantiserar om) saker på gång. Dock inser jag att man inte heller kan se den serien med barn närvarande. Mycket trevliga samtalsämnen och möten. Så jag bockar också av Game of Thrones, True Blood och Penny Dreadful som icke barnvänliga. Så ska man se dessa gäller barnfritt eller en hel del spolandes. Kör du på det sista så får du ta mej tusan vara förutseende för ibland går det snabbt och att sitta och förklara en del scener känns ibland väldigt komplicerat. Så jag är på jakt efter en schysst serie som innehåller en hel del skratt, spänning och icke sexuella pinsamheter som kräver så mycket förklarande att man nästan hellre kollar på teletubbies resten av sitt liv än försöker att förklara vuxenlivet och dess naturliga beteende. Så har ni tips, bring it on.






kram   






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar