fredag 15 januari 2016

UGLY & SAD & MOTIVERINGAR








Precis så känns det ibland här med hihi. Man är blek, otränad och allmänt missnöjd fast ändå försöker man peppa upp sig. Man kan ju liksom inte haka upp sig på trivialiteter utan det är bara att köra på i livet. Bra saker händer när man minst anar det. Och idag är det ju Fredag. Hur jäkla skönt är inte det. 







Försöker att komma på saker att fördriva tiden fram till att vi ska mysa ner oss i soffan. Förslag är träna, ta tvätten, städa eller gå ut och gå med hundarna. Och eftersom jag är ett ett proffs på bra motiveringar att inte göra bra saker så kommer här mina tankar kring dessa aktiviteter. 



Förslag nummer ett: Träna. Tränade igår och upptäckte att det är faktiskt relativt kul att svettas lite, men imorse när jag vakna var jag helt täppt och jag har hört att det är inte alls bra att träna när man är förkyld så därför måste jag stryka det förslaget. Inte lathet, bara rent förståndigt val.

Förslag nummer två: Ta tvätten. Måste jag ens motivera en sån tråkig syssla. Alla vet att tvätten inte är ett fredagsnöje så jag betackar mig från den idag.

Förslag nummer tre: Städa. Dammsög igår och nu är det ju mörkt så ingen kommer se dom där hundhåren som vid det här laget redan hunnit att bilda en hel här av hår och är redo att anfalla alla gäster som kan tänkas komma. Vilket jag vet att det inte kommer så dom kan ligga där i hörnen och se löjliga ut för imorgon får dom sätta upp ett ruskigt bra försvar om dom ska stå emot  dammsugarens anfall. 

Förslag nummer fyra: Gå ut med hundarna. Förutom att det är svinkallt ute och jag redan fryser så har jag egentligen inga bra invändningar mot att jag inte ska gå ut en sväng. Och om jag ska vara ärlig så kan det var rätt skönt att få lite friskluft i en längre period än fem minuter. Betänk dock att om jag verkligen inte velat så hade jag funnit många bra motiveringar att strunta i den här dogwalken, Jag är ju som sagt lite av ett proffs.





ajöken ajöken på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar