torsdag 14 januari 2016

HÅRIGA PONNIES & OKÄRLEK TILL SNÖ













Hästarna vill helst bara stå inne nuförtiden och ta det lugnt och jag förstår dom. Vem vill vara ute för länge nu?! När vi mockar så får dom vänta utanför om vädret är bra och det är tydligen såå jobbigt. Rubinette tycker att vi är lite långsamma ibland och då står hon där och hänger och slår på dörren för att visa sitt missnöje. Lilla King är idag fem månader och han växer på och så har världens mjukaste päls. Så snäll och det där med grimma och hovkrats går riktigt bra. De små pälsbollarna har skärpt sig sen det börja snöa och håller sig på rätt sida av staketet. En positiv sak med snön. 



Detta vinterväder alltså, brrr. Det är verkligen inte vad jag ville ha. Jag var en stark motståndare till snön och jag känner fortfarande att den är skitjobbig. Visst, lite mysig när man ska åka skidor och pulka och allt är vitt, men det är typ allt som den duger till. Och om jag får välja, vilket jag nu tyvärr inte får, så hade jag valt fem plusgrader och torr mark. Jag kände verkligen glädje i det icke juliga vädret som var innan allt bara blev jobbigt. Nu kan jag inte cykla till jobbet, måste skrapa rutor och allt bara fryser. Plusgrader kom snabbt innan jag försmäktar här på denna plats!



ville bara skrika ut att jag minsann har bakat det där fröknäcket nu och det var easy peasy. Jag är en mäster bagare. 




karm


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar