lördag 5 december 2015

ÖNSKELISTA & VERKLIGHETEN


Såhär inför jul så önskas det ju en hel del och även jag är full av önskningar, överraskande eller hur, och nu önskar jag mig lite av mig själv till hallen där uppe. Ett ställe jag tänkt man ska kunna sätta sig ner och få i sig lite litteratur och öka på hjärnans intelligens.  Min är ju redan full av detta så jag menar såklart de andra i familjen. De måste ju också komma upp i denna genialiska nivå som jag besitter. Kan bli svårt, det medger även jag, men jag har förtröstan över dom. Och jag har hopp. 















Dessa tre högst tjänstvilliga sakerna är ju såklart från IKEA då jag varken har lust eller ork att goggla mig in på några nya butiker. Ikea är ju liksom förinställd på min dators sökmotor så man behöver ju bara pränta in bokstaven i. Väldigt bekvämt minsann. 


Fåtöljen är ju ruskigt snygg och med fotpallen till kommer det bli precis så som jag föreställt mig. Dock vet jag ju att där i bakhuvudet skaver verklighetens riktiga bild in. Ja, att den där fåtöljen kommer att bli sunkig inom ett halvår då hundarna kommer göra sitt allra bästa att ta hand om den så som de oftast brukar. Min andra fåtölj har tre överdrag och inga av dem är i skick att synas av oss dödliga. De är en syn för djäveln (ja, jag är påverkad av min nya lite smått läskiga serie som jag följer slavisk. Salem heter den och den handlar om häxor. Spännande värre). Sönderrivna, fläckar som för evigt består och hår som vägrar att falla av. Undrar om det egentligen är rätt av mig att utsätta ännu en fåtölj för detta plågeri. 

Mattan är dock perfekt för hundar då den inte avslöjar deras lömska beteende. Och den är väldigt populär då jag redan testat detta med en mindre variant och de dras dit som flugor. Så kan kanske mattan avleda dom från fåtöljen eller är detta ännu en bortförklaring för mig själv för jag så gärna vill ha fåtöljen? Så många dilemman i livet. 









ha en trevlig dag


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar