lördag 5 december 2015

KINDERÄGG; REKLAMEN SOM ALLTID FINNS DÄR










Har dammat av min skönaste jacka från Jofama, Kenza 10 och den är bland de bästa köp jag gjort. Idag har varit en riktig slappdag. Jag har inhandlat lite adventsjulklappar till de små och jag känner mig ruskigt nöjd över mina insatser än så länge. Det har blivit lite dyrare än vanligt, men jag vill gärna ge bort saker som kommer att hålla. Och såklart blandar jag upp det med skittråkiga leksaker som knappt håller en timme. Eller, dom får nån sån grej. Pokemon kort däremot är en ruskigt tråkig sak, men där får man vara bra klantig om man ska lyckas ta sönder dom. Dom är som ett dåtidens kinderägg. Ni vet, tre överraskningar i ett. Hör den där hemska reklamen i huvudet då alla i familjen typ hade olika dialekter. Hur troligt det nu är, men jag klagar inte, bara påpekar. Tror någon säger köp något till oss. Något gott. Något spännande. Och något att leka med. "Kinderägg, tre överraskningar i ett". Jag älskade själv de små djävulstygen och jag gissade att min fattiga veckopeng gick just till det. Små tjocka flodhästar som utförde aktiviteter var något vi samlade på. Pokemonkortena går däremot inta att äta (klart det går, men jag rekommenderar det icke) fast det går att samla på så då är det 1: spännande, 2: samla på och 3: något att leka med. Det sista måste man säga med skånsk dialekt annars blir det inte samma effekt.



Nu ska jag ut till garaget och måla Myrans kommande paket som ska få ny färg inuti huset. Vitt är ju inte våran färg längre. Too posh for white liksom. Och fixa lister i storebrors garderob och förvänta mig en vräkig mat ikväll då jag har avsagt mig den sysslan idag. Jag är bergis säker på att det blir thai eller italienskt. Har jag fel lovar jag att jag ska klippa av mig håret. Allt liksom. Kanske till och med raka, så jäkla säker är jag. Bergsäker. 




ha de fint

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar