onsdag 30 december 2015

DEN RÄTTA VÄGEN & DILEMMAN






Fick hem lite klänningar från Nelly idag och ja, dom passade eller iallafall alla utom nyårsklänningen som vägrade att zippa upp liksom. Troligtvis har all choklad satt sig precis där det inte ska och troligtvis kommer det att stanna där. Eller så kanske man kan chocka kropp och själ genom att träna eller bara njuta av allt det goda och skicka return på den där klänningen och ta på sig något superstrechigt och sluka resten av snickersgodisarna. Ja men herregud, sa någon att livet är komplicerat? Fast är det det? Det är ju bara att välja. Och för Guds skull stay on the right way!!! Det är det som är det svåra. Att fortsätta på den rätta vägen liksom. Livet fortsätter i vilket fall så vi kör en to be continued på det där dilemmat. Det tråkiga "bli fit" dilemmat. 



Imorgon ska jag städa tills knogarna blir vita och mina fingeravtryck blir obefintliga och leta efterrättsrecept och hugga sönder grannen och återanvända den i min blomlåda och tvinga barnen och städa hos kaninen och äta ännu mer snickersgodis och måla mina naglar med snyggaste nagellacket från en snygg brud och bädda om och shoppa. Ja, skit i allt förutom det sista. Mellandagsrea shopping imorgon minsann. Jag ska bara räkna mina slantar först. Går rätt fort. Typ en femhundring kvar då. Blir väl dollarstore då om man ska känna sig rik. Yehooo så kul. Ironisk kul syftar jag på då. Jag hugger nästan av mig mina fötter än går in i den affären frivilligt. Hatar den ungefär lika mycket som jag hatar bittermandel, rensa avlopp och trampa i kattskit. Så inatt ska jag gråta en tår eller två, men sen ska jag rycka upp mig och stay strong och tänka positivt och köra på lite hederlig fönstershopping.





kram på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar