söndag 27 december 2015

CHRISTMUS GIFTS & KOLLEKTIVT STRAFF









När man fått barn och nått den höga åldern av 30+ så är det ju inte en anstormning av julklappar längre. Vilket är mycket ledsamt då jag alltid önskat mig ett hav av dom. Men jag har också lärt mig att julen är barnens högtid och inställt mig på noll klappar eller ja, en förväntar jag mig. Och detta året föll mitt val på denna väska som jag sneglat på en tid. Så nu ska jag stryka den på vill ha listan. Hatten var en bonus julklapp som jag inte väntade mig, men blev väldigt glad för. Fick den av fin fina Emilia. Hon gillar nog hattar mer än jag. Jag är ju så där feg och vågar knappt använda dom men nu ska det bli ändring. Fram för ett riktigt bra hattår 2016. Hattar, over knee stövlar och ett snajsigt leende så kommer man långt... haha. 



Började morgonen med en promenad i snöblåsten, serien om Virginia Wolf och nerkrupen i favvo täcket. Men nu är jag uttråkad och funderar på att måla om i hallen för skojs skull. Har färg liggandes och snart ska ju allt bort så då kan man ju lattja lite bara. Fundera hit och dit är inte min grej alls. Jag kör på. Eller så gör jag inget. Men snart blir hallen mystiskt blå och jag längtar dit, men tills dess ska den bli grå. Bort med den gammelsvenska tapeten från Duro som jag förälskade mig djupt i för tio år sedan. Herregudars det är klart att den gjort sitt för länge sedan. Ut med det gamla och in med det nya och lev livet däremellan. 



Nyårsklänning beställt och passar den inte ska jag låta all nyårsfirande ställas in och att alla måste gå i fula myskläder och tycka synd om sig själva. Ja det är ett kollektivt straff. Och ja, jag är alltid självisk. 





ha det bra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar