tisdag 22 december 2015

LITE BLANDAT









Bilderna på mig som jag gillar bäst är de suddiga. Då finns det ju en chans att jag kanske är drop dead gorgeous under all fussigt och suddigt eller jag vill att ni ska tro det. Själv inser jag ju nu att jag hellre skulle reflektera till en levande död. Det måste vara mina livfulla ögon på bilden. Det är så man känner döden i sig.  Och ja, en en gång har jag fått "spöken" i huvudet efter vad jag ser på på den där dumburken alltså. Idag hade jag ett soffmarathon då jag tyckte synd om mig själv (ja,igen) och började på Penny Dreadfull. Den var lite kuslig vissa stunder, men man lyckades ju ändå somna till lite och tvingades spola tillbaka. Hatar spola tillbaka fenomenet, förutom då om det skulle kunna göras in real life. Jag hade nog blivit bannlyst från den uppfinningen ganska snabbt. Hade typ spolat tillbaka varje gång jag åt upp den där chokladen som jag verkligen inte skulle. När jag pratat för mycket. När jag inte vågat hälsat och sen insett att jag är en fegis och troligtvis betraktas som en otrevlig människa. När jag tagit på mig hemska klänningar, men inte insett det förens man tar på sig dom nästa gång. När jag varit för förfriskad. När jag tagit beslutet att inte gå ut och gå och har ångest för att jag är så lat varje dag. Så spola tillbaka knappen hade varit out of function rätt tidigt hos mig för jag har förmågan att inte lära mig av mina misstag.  




Tänkte skriva om mina såkallade tidssparande saker som jag brukar göra. Lite positivt och rätt mycket negativt. Ja, här ska vi inte sprida för mycket glädje. Det räcker så väl med allt som ska glädjas i juletider och feel good bloggar. Jag är en feel bad blogg. Så kom mina likasinnade, sätt er i ring, ta varandras händer och spy ur er era ogillande. Ju mer desto bättre. Sen när vi är så uppretade bara vi kan bli så räknar vi till tio, sväljer och ler och säger tack för idag och fortsätter med det negativa ordbajsandet inne i hjärnan förutom när man kör bil då. Då är det fritt fram. Då får man bli riktigt arg åt småsaker och skrika gubbe och kärring åt höger och vänster, men ingen annanstans. Ni vet väl att ingen gillar en pessimist heller. 




ja men, kram då 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar