söndag 20 december 2015

VISDOMS ORD SÅHÄR I JULETIDER







Sitter här och ångrar mig att jag åt det där godiset för min mage är inte alls förtjust i det. Den låter mig verkligen veta det. Sånna kramper. Sånt hat. Så lätt att undvika. Så lätt att strunta i. Så gör man om allt igen. Och igen. Nämnde jag någon gång att jag var smart? Stryk det. Glöm det. Och låt mig aldrig tro det igen. Imorgon är en ny dag. Nya tag. Nya krafter att bekämpa suget. Suget för det onda. Suget för det söta. Men nu vet jag att jag kommer att lyckas. Imorgon är min dagen D. Dagen då allt kommer vända. Dagen då jag vågar säga nej. Jag känner redan styrkan rinna i min kropp. Stryk att jag skrev att jag var osmart. Jag är ju smartare än smartast. Då när jag skrev det var jag för en sekund i en svacka och kände mig osäker, men nu är den över och jag känner mig obesegrad. Bäst att sluta när man är på topp. 




ha de fint

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar