söndag 22 november 2015

OM MAN FICK ÖNSKA SIG PLUSGRADER







Att bara snöra på sig kängorna, slänga på sig den varmaste jackan man har och linda en stor halsduk runt halsen och dra sig ut mot minusgraderna. Ja,för det var riktigt kallt idag och jag är mentalt inte förberedd på att den härliga hösttemperaturen plötsligt har bytts mot vinter. Jag är inte nöjd. Inte nöjd alls. Fast det är ju bara att gilla läget. Och det gjorde jag. Jag gillade läget och drog ensam till stallet då barnen kände sig trötta. Frågade broder om han ville hjälpa mig med Rubinettes och Kings premiärtur utanför stallets gränser. Och det gick riktigt bra. I början var det lite läskigt tyckte han, men sen så förlika han sig med det och då var det som vi gjort det tusen gånger. Att det var en del av vardagen, att sätta på sig en grimma, och ledas i grimskaft, i en stor skog. Känns så bra att just det gick perfekt. Däremot var det så kallt och då skulle jag tvinga mig ut på en promenad med dogsen direkt efter. Ville liksom inte riskera att ta med dom ut då allt var nytt för King och det där får man introducera lite sakta. Dom där hundarna är nämligen överallt och Maja, ja hon flyttar sig inte för någon. Jag lovar att en vacker dag blir hon trampad. Så ointresserad att det finns andra runt omkring henne. Så för henne ska alla flytta sig, hon gör det inte. 






adjöken på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar