måndag 30 november 2015

MÖRKRET & KROPPEN









Mörkret kan också vara något vackert, speciellt om månen lyser och gör det där lilla extra på promenaden. Jag är inte mörkrädd, men vill helst inte stöta ihop med stora älgar eller flockar med vildsvin som dyker upp mitt framför en. Och inte vill jag heller stöta ihop med människor som har onda avsikter. Egentligen vill jag nog helst vara ensam om jag får välja. Hundarna dom får verkligen följa med, just in case om vi så säger. 



Igår mådde jag inte så bra och jag undrar varför alltid denna svaga kropp. Är det liksom feel free to hop on board med all bacill och värk. Troligtvis. Eller är det en slutkörd kropp som givit upp kampen. Nää, nu är jag trött på det. Visserligen trött på det mesta, men just nu mest trött på det. Det toppar min lista över det jag hatar mest. Brukar annars alltid vara en annan självklar listetta, men den fick hoppa ner till tvåan. Ingen ide att hänga läpp för det för om jag får rätt, som jag alltid har, (Ok, nästan alltid) så kommer den upp igen. Nu ska jag skärpa mig och längta till roligheter.




kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar