söndag 29 november 2015

RIDTUR, HÖHOPPNING & JULBORD






Jag och Myran lattjade i höet medans vi väntade på bror skulle bli färdig för galej.






Idag känner man sig lite mindre fräsch och pigg efter gårdagens julbordsaktiviteter. Hade trevligt minsann, men idag är en ny dag. En dag med många måsten och jag gick upp nu klockan tolv så det känns en aningens hopplöst. Väntar på att barnen ska komma så är det till att dra upp till stallet direkt och rida och fixa extra stolpar till hagen då våran ena shettis har återigen tagit sig på uppgiften att bli årets rymling. Två rymningar på två dagar än så länge och hon känner att livet leker. Vi däremot känner att livet suger när man inser att elen tydligen inte går ända ner till hagen och att vi då förstår att en shettis som förstår att det är fritt fram är en shettis som man inte vill ha. 








Igår innan julbordet var jag, Myran, Candy och hundarna ute på tur och det var så undebart väder och allt var perfekt liksom. Okej, det blev lite missöden, men så är det ju alltid. Jag passade på att tjuva granris från nedsågade granar i skogen medans vi ändå var ute i det fria. Hundarna fick verkligen springa av sig då jag tog med cykeln för att hinna med i Candys och Myrans tempo i traven. Maja springer på som en galning och då vet man att de älskar det. Farten, skogen och bara vara med. 





kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar